суббота, 17 марта 2012 г.

Рефлексия Модуль 6


Проанализируйте, как основная задача этого модуля помогла планированию и созданию Вашего проекта.

·         Как я могу помочь своим ученикам стать самостоятельными?
·         Как я могу учесть и поддержать разные образовательные потребности своих учеников?

Обдумайте то, как знания, полученные в этом модуле, повлияют на Ваше преподавание и на качество обучения Ваших учеников. Запишите свои суждения, перечислите ключевые освоенные аспекты, вопросы и сомнения в своем отзыве (рефлексии).

5 комментариев:

  1. Самостійність - головна і необхідна риса не тільки для учня, а й людини, яка хоче в житті чогось досягти. Тому сама проектна діяльність допомагає виробити в учнях цю рису. Учні самостійно приймають рішення про шляхи досягнення мети дослідження, самостійно розподіляють ролі і оцінюють свою діяльність. Важлива функція викладача - коректувати по необхідності цей процес, оскільки не всі учні правильно розуміють задачу і прояв тієї ж самостійності, перекладаючи всю роботу на інших. Для того, щоб розвивати учня всебічно, необхідно створювати інтегровані проекти, наприклад долучати інші предмети до свого проекту.

    ОтветитьУдалить
  2. Перехід до особистісно-орієнтованого навчання вимагає адаптації, як від учителів, так і від учнів:

    Вчителі повинні працювати разом з учнями і допомагати їм удосконалювати навички саморозвитку.

    Учні повинні відігравати активну роль в своєму навчанні.

    Вчителі можуть диференціювати навчання чотирма шляхами, які коротко можна позначити так:
    зміст;
    процес;
    результати;
    навчальне середовище.
    Вчителі повинні розглядати різні стилі навчання учнів.
    Створення комфортних умов навчання для кожного учнів вимагають використання відповідних дидактичних матеріалів, які сприяють тому, щоб учні ставали впевненими, самостійними.

    ОтветитьУдалить
  3. Для того, чтобы научить учащихся работать самостоятельно, необходимо постепенно приучать их к этому:
    • практические задания описать в виде последовательности действий, при этом контролируя всю работу;
    • затем достаточно просто находиться поблизости, чтобы при возникших трудностях откликнуться на просьбу о помощи;
    • на следующем этапе можно предложить выполнение домашней (т.е. уже самостоятельной) работы.

    А учесть и поддержать разные образовательные потребности возможно через индивидуальный, дифференцированный подход к обучению. Сочетание индивидуальных и коллективных форм учебно-познавательной деятельности учащихся создаёт условия для активизации их самостоятельной деятельности и тем самым способствует всестороннему развитию и успешному обучению каждого учащегося.

    ОтветитьУдалить
  4. Структурні компоненти самостійності учнів у навчальній діяльності: морально-ціннісний, інтелектуальний, вольовий та емоційно-мотиваційний центр.
    Принципи виховання самостійності у навчанні учнів: демократизації; врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів; зв’язку навчання із суспільним життям; активності; гуманізації.
    Враховуючи структурні компоненти та принципи виховання самостійності, на сучасному етапі організації самостійної діяльності зростає увага до внутрішньої активності учнів, ролі пошукових і творчих методів роботи (спочатку у пізнавальній, а згодом – у перетворювальній діяльності), збільшується частка творчої самостійної роботи учнів, впроваджуються нові технології навчання. Тому використання методу проектів обумовлено самим розвитком сучасних потреб і вимог навчання.

    ОтветитьУдалить
  5. Можливості прояву пізнавальної активності та самостійності в навчанні можна здійснити у процесі засвоєння нової інформації, у процесі підготовки практичної задачі на реалізацію, під час самостійної роботи. Основним засобом формування пізнавальної самостійності є системне рішення учнями проблем і проблемних задач, що мають у якості свого обов'язкового компонента як проблемну ситуацію, так і роботу над проектом.
    Важливим моментом у роботі викладача, який шукає й експериментує, є створення системи критеріїв і показників для одержання ефективності реалізованого цілеспрямованого навчання, в якому створюються умови для пізнавальної активності та самостійності учнів. За їх допомогою визначається реальна можливість здійснення внеску викладача у створення сучасної, постмодерної освіти.
    З метою з'ясування проблеми необхідно, щоб учні були включені у спеціально організовану викладачем навчальну діяльність, засновану на системі пізнавальних задач, насичену інтерактивними методами навчання.

    ОтветитьУдалить